Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Meer dan ooit staan de kwaliteit en de betrouwbaarheid van financiële verslaggeving centraal in onze maatschappij. De diverse boekhoudschandalen en de nieuwe regels voor financiële verslaggeving benadrukken dat.Deze evolutie heeft de aanpak van de controle sterk beïnvloed. De identificatie van risico’s is complexer geworden. De financiële verslaggeving breidt zich uit, waardoor de controle op volledigheid en juistheid toeneemt.Externe controle in de praktijk besteedt daaraan dan ook bijzondere aandacht. Bij de controle wordt veel meer tijd besteed aan het uittekenen van een risicoprofiel dan vroeger.Externe controle in de praktijk is geen bron om oplossingen te vinden voor technische boekhoudkundige vraagstukken, maar is dé handleiding voor de controle van een jaarrekening of enige andere vorm van financiële verslaggeving. De auteurs blijven praktisch waardoor de lezer snel een overzicht krijgt van risicobepaling, interne controleaspecten en de aanpak van de controle.
Accountancy ; Boekhouden. --- jaarrekeningen opstellen --- controleleer --- Audit --- auditing --- Didactics of economy --- Higher education --- 657.6 --- Accountancy --- externe audit --- Jaarrekeningen : externe controle --- accountantsonderzoek --- jaarrekeningen --- boekhouding --- audit externe --- comptes annuels --- comptabilite --- boekhoudcontrole --- ondernemingen --- PXL-Business 2016
Choose an application
Teaching --- onderwijs --- pedagogiek --- Didactics of higher education --- Enseignement supérieur et universitaire --- Hoger en universitair onderwijs --- Methodologie --- Méthodologie --- #SBIB:37H0 --- Didactique Didactiek --- Enseignement Onderwijs --- Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) --- Psychologie Psychologie --- studiemethode --- Pedagogie --- Didactiek --- Didactiek. --- nihil --- enseignement
Choose an application
Enseignement supérieur et universitaire --- Hoger en universitair onderwijs --- Industries --- Industrieën --- Recherche scientifique --- Wetenschappelijk onderzoek --- Research --- Research, Industrial --- Education, Higher --- Recherche --- Recherche industrielle --- Enseignement supérieur --- Universities and colleges --- Science and industry --- Technology transfer --- Federal aid to research --- Congresses --- -Universities and colleges --- -Science and industry --- -Technology transfer --- -Federal aid to research --- -001.891 --- Relations enseignement-entreprise Betrekkingen onderwijs-bedrijf --- Méthodes de recherche Onderzoekstechnieken --- Universités Universiteiten --- Administration publique Overheidsdiensten --- Industrie Industrie --- recherche et developpement --- pouvoir national --- Research grants --- Technological transfer --- Transfer of technology --- Diffusion of innovations --- Inventions --- Technology and international relations --- Foreign licensing agreements --- Technological forecasting --- Technological innovations --- Technology --- Industry and science --- Colleges --- Degree-granting institutions --- Higher education institutions --- Higher education providers --- Institutions of higher education --- Postsecondary institutions --- Public institutions --- Schools --- Science --- Science research --- Scientific research --- Information services --- Learning and scholarship --- Methodology --- Research teams --- onderzoek en ontwikkeling --- nationale overheid --- Law and legislation --- Federal aid --- Finance --- International cooperation --- Enseignement supérieur --- Research [Industrial ] --- Education [Higher ] --- Industry and state --- Higher education and state --- Industry and education --- Industrie/ et Etat. --- Politique scientifique --- Industrie en onderwijs --- Industrie en Staat --- Wetenschapspolitiek --- Industrie et enseignement --- 001.891 --- Research subsidies --- Research - Belgium - Congresses --- Universities and colleges - Belgium - Congresses --- Science and industry - Belgium - Congresses --- Technology transfer - Belgium - Congresses --- Federal aid to research - Belgium - Congresses
Choose an application
Improving the quality, equity and efficiency of education systems is a key policy objective in OECD countries. No economy in the world can afford to neglect education. Major reforms are under way as countries strive to make lifelong learning opportunities available to all. Education Policy Analysis 2005-2006 provides a window on this rich international experience with chapters on: . · achieving quality, equity and efficiency in higher education;. · policy directions for the growing international market in higher education;. · valuing teachers: how to meet aspirations and enhance
Education -- OECD countries. --- Education and state -- OECD countries. --- Education and state. --- Education. --- Education --- Social Sciences --- Theory & Practice of Education --- education --- onderwijs --- politique gouvernementale --- oeso landen --- opvoeding --- enseignement --- overheidsbeleid --- pays de l'ocde --- Educational indicators --- Continuing education --- Education, Higher. --- College students --- Higher education --- Postsecondary education --- Universities and colleges --- Lifelong education --- Lifelong learning --- Permanent education --- Recurrent education --- Adult education --- Educational accountability
Choose an application
Education, Higher --- -Education, Higher --- -37 --- 37 Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- College students --- Higher education --- Postsecondary education --- Universities and colleges --- Finance --- Economic aspects --- Education --- -education --- education --- fiscalite --- theories economiques --- 37 --- opvoeding --- fiscaliteit --- economische theorieen --- School management --- Public economics --- Economic aspects. --- Finance. --- Enseignement supérieur --- Aspect économique --- Finances --- 37 Education --- Education, Higher - Finance --- Education, Higher - Economic aspects
Choose an application
Didactics of higher education --- onderwijs --- studiemethoden --- studeren --- Study methods --- Didactic strategies --- Enseignement supérieur et universitaire --- Hoger en universitair onderwijs --- Methodologie --- Méthodologie --- 378.147.2 --- Study, Method of --- Study skills --- Graphique Grafiek --- Didactique Didactiek --- Etudes Studies --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Méthodes de travail Werkwijzen --- Message Boodschap --- studiemethode --- How to study --- Learning, Art of --- Method of study --- Life skills --- Monitoraat. Leren studeren hoger onderwijs. Studiebegeleiding. Studievaardigheidstraining --- Study skills. --- Studeren --- Studievaardigheden --- Studeren. --- Studievaardigheden. --- 378.147.2 Monitoraat. Leren studeren hoger onderwijs. Studiebegeleiding. Studievaardigheidstraining --- enseignement
Choose an application
De auteur behandelt de materie in twee grote delen. In het eerste stuk krijgt de lezer een inzicht in de basisbegrippen van kosten- en opbrengstrekening ter ondersteuning van beleidsbeslissingen. Er wordt aandacht besteed aan de bepaling van de kostensoorten, het onderscheid tussen constante en variabele kosten, de problematiek van de verdeling van de indirecte kosten, de kostenbeheersing, het verkoop- en productieplan en een aantal investeringsvraagstukken. In het tweede deel staat het financieringsprobleem centraal. Een nuttig hulpmiddel in dat verband is de zogenaamde financiële analyse van de onderneming. Het is niet de bedoeling dat de gebruiker een jaarekening kan opstellen. Wel moet men na het doornemen van het boek kunnen komen tot het begrijpen en het beoordelen van de financiële situatie van een onderneming. De meeste onderwerpen worden verduidelijkt door middel van getallenvoorbeelden (break-even afzet, direct costing, verschillenanalyse, ratio-analyse. Doorheen het boek kan de kennis worden getoetst aan de hand van een aantal uitgewerkte voorbeelden of door middel van probleemstellingen waarvoor zelf een oplossing dient gezocht te worden. Dit boek is in eerste instantie te gebruiken als handboek in het hoger onderwijs. Iedereen die zich echter interesseert aan bedrijfseconomie heeft met dit werk een nuttig naslagwerk.
Bedrijfseconomie --- 658 --- bedrijfseconomie --- bedrijven --- ondernemingsbeleid --- belgie --- Business management, administration. Commercial organization --- economie de l'entreprise --- entreprises --- politique de l'entreprise --- belgique --- 658 Business management, administration. Commercial organization --- kostenberekening --- 657.31 --- Bedrijfseconomie (Bedrijfsbeheer) --- Financiering van de onderneming --- Kostencalculatie (en kostprijscalculatie) --- 658 )* BEDRIJFSECONOMIE --- bedrijfseconomie (ler) --- investering --- kostenraming --- bedrijfsfinanciën --- boekhouding, kostenfactoren --- waardering activa --- 360.6 --- investeringsvraagstukken --- kostenbegrippen --- 658.15 --- economie --- financiële analyse --- kosten --- financieel management --- waardemanagement --- boekhouden --- Business economics --- Higher education --- Bedrijfseconomie. --- 658 Zaakvoering, administrat --- Zaakvoering, administrat
Choose an application
Physics --- Electrical installations --- Electrical engineering --- Engines --- Higher education --- Sao Tome and Principe --- 336.2 --- avantages de toute nature --- belgique --- droit fiscal --- 336.2 Belastingen. Belastingswezen. Openbare financien. Belastingspolitiek. Belastingstheorie. Belastingsharmonisatie. Fiskale politiek. Belastingsleer. Belastingsdruk. Belastingstechniek. Belastingsstelsel.Belastingstarief --- 336.2 Belastingsakkoorden. Belastingswezen --- Belastingen. Belastingswezen. Openbare financien. Belastingspolitiek. Belastingstheorie. Belastingsharmonisatie. Fiskale politiek. Belastingsleer. Belastingsdruk. Belastingstechniek. Belastingsstelsel.Belastingstarief --- Belastingsakkoorden. Belastingswezen --- voordelen van alle aard --- belgie --- fiscaal recht --- Impôt sur le revenu --- Salaires --- Dépenses fiscales --- Impôts --- Impôts --- Courant alternatif --- Convertisseur de courant --- Transformateur
Choose an application
Met Spraakwater voor docenten voer je op een leuke en interactieve manier een gesprek met collega's over onderwijs en lesgeven. Docenten worden uitgedaagd om te kiezen bij dilemma's en antwoord te geven op interessante vragen.'Wanneer is een les voor jou geslaagd?', 'Eruit sturen of binnen de klas oplossen?', 'Wat is je mooiste herinnering als docent?' en 'Boeken of digitaal'. Spraakwater voor docenten biedt deze en nog veel meer andere onderwerpen als uitgangspunt voor een gesprek. De categorieën voor de speelkaarten zijn ontleend aan de zeven competenties van de docent. Docenten leren van elkaars ervaringen, krijgen nieuwe inzichten en leren elkaar beter kennen.Spraakwater voor docenten biedt:48 speelkaarten verdeeld over 5 categorieën:- Didactiek & vakinhoud- Pedagogisch handelen- Organisatie- Samenwerken & reflecteren- HersenkrakersDoelen van Spraakwater voor docenten:- leren van elkaar- een (informeel) gesprek voeren over onderwijs en lesgeven- ervaringen uitwisselen- elkaar beter leren kennenBron: https://www.uitgeverij-deviant.nl/methodes/spraakwater-voor-docenten/
Spellen --- Onderwijs --- Lesgeven --- Docenten --- Games --- Didactische werkvormen --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- HO (hoger onderwijs) --- didactiek --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- Didactics of higher education --- Nederlands --- Mondelinge taalvaardigheid --- Gesprekken --- Kennismakingsspelen --- Vragen stellen --- Spreken --- Argumenteren --- Luisteren --- Gespreksvoering --- Leraren hoger onderwijs --- Leraren --- Teambuilding --- Kritisch denken --- Leraren basisonderwijs --- Leraren secundair onderwijs --- Competenties --- Gesprek --- Kennismakingsspel --- Leraar hoger onderwijs --- Leraar --- Leraar basisonderwijs --- Leraar secundair onderwijs --- Competentie --- Internationalisering --- Gedrag --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Sinds 2005 moeten beursgenoteerde groepen hun geconsolideerde jaarrekening opstellen volgens de IAS/IFRS-normen. Ook steeds meer niet ter beurs genoteerde groepen schakelen over naar dit rapporteringskader. Dit boek wil de lezer vertrouwd maken met deze internationale regels voor de verslaggeving en hem inzicht verschaffen in de toepassing ervan. Het eerste deel van het boek schetst de oorsprong en het toepassingsgebied van deze regels. Daarnaast besteedt dit deel aandacht aan hoe deze regels tot stand komen en hoe een jaarrekening onder de IAS/IFRS-normen eruitziet. Het conceptuele Raamwerk dat de inspiratiebron vormt van de IAS/IFRS-regels wordt eveneens onder de loep genomen. Daarna behandelen de auteurs de belangrijkste activa- en passivaposten uit de jaarrekening, alsook de waarderingsregels voor het opstellen van een geconsolideerde jaarrekening. In afzonderlijke hoofdstukken bespreken ze de definitie, erkenning en waardering van de volgende groepen van elementen: immateriële vaste activa, materiële vaste activa, financiële activa, voorraden, het eigen vermogen, voorzieningen, personeelsvoorzieningen. Omdat de IAS/IFRS-normen aspecten behandelen die niet in het Belgisch kader aan bod komen of bepaalde elementen veel uitgebreider behandelen, worden in dit boek o.a. ook de volgende elementen besproken: de segmentrapportering, de bepaling van de winst per aandeel, de verloning op basis van aandelen, de erkenning van de opbrengsten, het opstellen van een kasstromentabel en de waardering van transacties in vreemde valuta.
jaarrekeningen opstellen --- Accountancy --- Corporate finance --- IAS (International Accounting Standards) --- accountancy --- Didactics of economy --- IFRS (International Financial Reporting Standards) --- Higher education --- 657 --- comptabilite --- comptes annuels --- 363 --- IAS --- IFRS --- balans- en resultatenrekening --- jaarrekeningen --- 657.1 --- AA / International- internationaal --- IFRS International Financial Reporting Standards --- boekhouden (accountancy) --- jaarrekening --- oefeningen --- 657.6 --- IAS-normen --- IFRS normen --- boekhouding --- accounting standards --- boekhoudkundige rapportering --- financiële verslaggeving --- Boekhouden --- E100844.jpg --- Bedrijfsboekhouding --- balans- en resultatenrekening, waardebepaling --- Methoden en stelsels van boekhouding. --- boekhoudmethoden, - systemen, -technieken --- Methoden en stelsels van boekhouding --- rapporteringsstandaard --- departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde 10 --- Accounting standards --- Boekhoudkundige rapportering --- Financiële verslaggeving
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|